S i Torsås håller årsmöte

Vi håller årsmötet vid planerat datum men vidtar ett antal åtgärder att minska risken för smittspridning.

Måndagen den 23/3 genomför vi årsmöte. Med anledning av ansvariga myndigheters rekommendationer kring Corona (covid-19) så har VU beslutat att vi vidtar ett antal åtgärder för att minska risken för smittspridning.
I skrivande stund är bedömningen att vi i länet ännu inte har någon allmän smittspridning i samhället, samtliga 9 bekräftade fall har fått smittan utifrån, men vi har att göra allt vi kan för att minska risken för smittspridning. Vi ser till att få det som är nödvändigt gjort samtidigt som vi vidtar åtgärder att minska risken så gott vi kan.

• Kvällens gäst avbokas
    Regionstyrelsens ordförande Angelica Katsanidou S kommer att besöka oss vid senare tillfälle.
  • Mötesagendan kortas ner
    Mötet kommer bara att behandla formalia punkterna, mötet avhandlas så fort som medges. Handlingarna är utskickade och kommer inte att föredras annat än svara på frågor och rösta om förslagen vid mötet.
  • Byter lokal
    Vi är kvar i Folketshus men har bokat om från Lollys till Salongen. I salongen kan vi sprida ut oss och sitta med gott om avstånd emellan oss.
  • Ingen fika
    Vi ställer in fikat, det kommer finnas kaffe att ta sig en kopp med in på mötet men det blir ingen fikapaus gemensamt.
  • Ingen smörgåstårta
    Vi va på väg att avboka smörgåstårtan men i samråd med vår lokale leverantör tänkte vi om. Det blir ingen smörgåstårta på årsmötet däremot kommer de som är sjuka, eller över 70 och stannar hemma av den anledningen att få en take away landgång hemkörd. Alla medlemmar som kommer på mötet kommer få en med sig hem också såklart.

Vi uppmanar alla att ta Folkhälsomyndighetens rekommendationer på allvar, vi gör det och som medlem hos oss vill vi att du föregår med gott exempel.

Årsmöteshandlingarna finns i medlemsutskicket 16/3 där det finns länkar till de olika dokumenten, de kommer också finnas utskrivna på plats och om det är någon som stannar hemma pga sjukdom eller ålder och vill ha handlingarna i pappersformat hemskickade så ordnar vi det (dock är hinner ni nog inte få dem innan mötet).

Har du inte fått medlemsutskicket eller önskar få en landgång eller handlingar levererat hem så maila ordförande, det kan du göra genom att KLICKA HÄR