Landsbygdsministern besöker Gullabomarknad och Magdegärde bondgård

På lördag, 7/5, är det marknad i Gullabo (Torsås kommun) och Socialdemokraterna finns så klart på plats för att prata politik och ha trevligt över en kopp kaffe med de som vill.

På lördag kommer även vår näst minst kända minister Anna-Caren Sätherberg (S), vår landsbygdsminister, till Torsås. Hon kommer vara med på marknaden en stund efter lunch och möta folk, äta lunch med våra kampanjarbetare och dessutom besöka Magdegärde bondgård.

Anna-Caren var planerad att komma på Magdegärdebondgårds invigning av nya gårdsbutiken den 4 mars men fick förhinder då hon kallades in på en extra debatt i riksdagen. Särskild debatt om den ekonomiska situationen inom de gröna näringarna. Med vid invigningen då var istället Björn Petersson (S) riksdagsledamot för Kalmar län, från Torsås. På lördagen då var Torsås kommunalråd Henrik Nilsson Bokor där.
Anna-Caren skickade dock en hälsning (FBinlägg med videohälsningen) till Magdegärde bondgård om att komma vid ett senare tillfälle. På lördag kommer hon.

Anna-Caren Sätherberg (S)
Landsbygdsminister

Anna-Caren medverkar vid Socialdemokraternas stånd på Gullabomarknad, plats 150-151, nu på lördag kl 13:00-14:00

Med på marknaden finns också under dagen bl.a. vår riksdagsman Björn ’Böna’ Petersson tillsammans med flera olika kommunala företrädare.

För presskontakt
ombudsman Gunilla Johansson 070-491 10 03, kalmar.pd@socialdemokraterna.se